SlikaVest,Beograd,16.0ktobar-Stranci obožavaju srpsku hranu, što Srbija mora da iskoristi za privlačenje turista i razvoj svoje privrede, zaključak je današnjeg panela „Riznica ukusa Vojvodine“, na kojem je predstavljena istoimena publikacija.
Publikacija, koju su kreirali Udruženje konviviuma „Slow Food“ i Naučni institut za prehrambene tehnologije u Novom Sadu, je vodič poljoprivredno-prehrambenog potencijala Vojvodine koji sadrži poput karakterističnih biljaka i životinja, testenina i pekarskih proizvoda, ali i tradicionalnih jela i poslastica.
Na značaj publikacije „Riznica ukusa Vojvodine“ ukazao je predsednik IO DDOR osiguranja Đorđo Markeđani, anegdotom iz detinjstva, kada mu je majka spremala čuvenu poslasticu kitnikes.
„Kitnikes je danas skup i ne može se lako naći u Italiji. A znate gde sam ga ja našao u prodaji? U jednom selu u Vojvodini. Zato je i nastala Riznica, jer se ljudi u regionu žale na nedostatak ekonomskih mogućnosti, a ne vide dragoceno nasleđe koje imaju kod kuće“, objasnio je Markeđani.
On je dodao da je DDOR, kao osiguravajuća kompanija, veoma zainteresovana za napredak ekonomije i da održivi turizam i razvoj kulturnog nasleđa imaju veliki uticaj.
“Time stvarate radna mesta i vrednost iz lokalnih resursa za lokalno stanovništvo, bez potrebe za stranim investicijama, imate konkurentsku prednost jer ste originalni, omogućavate razvoj sela i pružate mogućnosti da se angažuje više generacija“, smatra Markeđani.
Bijađo Karano iz „Slow food“ Srbija dodao je da je Srbija veoma bogata kada je reč o lokalnim proizvodima i da su ukusi veoma neistraženi.
„Svi stranci kada dođu u Srbiju posle dva-tri meseca budu veoma zadovoljni kako se ovde jede. To je veoma važno, jer tako misle i turisti kao i oni koji moraju da odluče gde će da se presele i investiraju“, naglasio je Karano.
Prema njegovim rečima već sada postoji rizik da pojedini srpski specijaliteti nestanu u narednih desetak godina, navodeći kao primer mokrinski sir, kojeg proizvode svega tri proizvođača.
„To je važno za kulturni identitet. Srbija ne treba da bude samo zemlja sportista, već i zemlja u kojoj ljudi mogu da probaju nešto što ne postoji nigde izvan Srbije. Treba da budete zvezde kao mi Italijani“, podvukao je Karano.
Dodavanje vrednosti poljoprivredno-prehrambenim proizvodima kroz njihovo brendiranje je veoma važno, jer tradicionalni proizvodi imaju veću vrednost od moderne prehrambene industrije, ukazuje Predrag Ikonić iz Naučnog instituta za prehrambene tehnologije u Novom Sadu.
On je dodao da je u Evropskoj uniji oko 40 odsto potrošača spremno da plati veću cenu za kvalitetniji proizvod, dok je u Italiji taj broj oko 70 odsto.
Direktorka Turističke organizacije Vojvodine Nataša Pavlović istakla je veliki značaj publikacije i naglasila da je ona jedan od generatora razvoja gastronomske ponude Vojvodine.
„Moramo da koristimo ovu publikaciju kako bismo ispromovisali naše lokalne proizvođače i njihove proizvode“, rekla je Pavlović.
Ona je dodala da se turizam više ne bazira samo na potencijalima i da Riznica ukusa Vojvodine to i pokazuje.