Право на коришћење жига „Чуваркућа“, у оквиру пројекта Привредне коморе Србије (ПКС) „Стварано у Србији“, као потврду квалитета и домаћег порекла, добило је 75 производа. „Чуваркућу“ је добило – 19 производа „Укуси мога краја“ компаније „Меркатор С“, 15 „Нектарових“, 14 „Млекаре Шабац“, 10 компаније „Витал“, шест производа компаније „Есенса“, пет фирме „Вртлари“, четири Млекаре „Границе“, као и Занатско лагер пиво „Мала барка“ и Воћна ракија од шљиве, произвођача СИЛ 3, Житиште. |
„Већ од следеће седмице жиг ’Чуваркућа’ може се очекивати на овим првим производима који су добили право да га користе, а још додатних 150 чека одлуке техничке комисије и Савета. Очекујемо да ће већ почетком јесени око 250 домаћих производа носити ову ознаку“, истакао је Михаило Весовић, председник Савета и директор Сектора за стратешке анализе, услуге и интернационализацију ПКС. Чуваркућа је гарант произвођачима и потрошачима и доказ да је више од 80 одсто вредности производа створено у Србији. На овај начин подижемо укупну снагу привреде, дајемо подстицај не само великим, него и малим предузећима која су у добављачком ланцу, али и излазе самостално на тржиште. Са Чуваркућом домаћи бренд биће ојачан и додатно истакнут, рекао је Весовић. „Желимо да жиг ’Чуваркућа’ стоји на најбољим производима које Србија може да понуди“, нагласио је члан Савета Саша Вељковић, редовни професор Економског факултета у Београду. Истиче да су пријављени одлични производи, да Савет није имао лак задатак, али и да није било лако аплицирати, јер је потребно испунити високе еколошке и технолошке критеријуме, као и стандарде квалитета. Пројекат „Стварано у Србији“ и жиг „Чуваркућа“ имају циљ да подрже домаће производе и произвођаче и унапреде свест потрошача о значају куповине домаћих производа. Овај стратешки пројекат усмерен је на јачање економије Србије, повећање запослености и инвестиција, унапређења конкурентности и имиџа домаћих компанија, као и спољнотрговинског биланса. Представници компанија чији су производи међу првима носиоци права на колективни жиг не крију задовољство и истичу да ће „Чуваркућа“ бити потврда да Србија има врхунске производе који су раме уз раме са иностраном конкуренцијом. „Компанија ’Меркатор С’ је, као национални трговински ланац који чак 97 одсто вредности робе набавља у Србији, посвећена пружању подршке малим домаћим произвођачима и пласману српских производа изузетног квалитета. Поносни смо на то што су баш ‘Укуси мога краја’, као аутентичан српски бренд, који је настао у успешној сарадњи компаније ’Меркатора-С’ и малих произвођача, освојили највише ‘Чуваркућа’. Већ у наредних неколико дана наша кућа биће пуна Чуваркућа, јер ћемо у свим нашим ИДЕА продавницама, ’Меркатор’ хипермаркетима и ’Рода’ маркетима широм Србије поставити ознаке да купци могу да препознају производе који су чуваркуће српске привреде”, изјавила је Виолета Ковачевић, генерална директорка компаније „Меркатор-С“. „Одрживо пословање могуће је у Србији када се, као код нас, заснива 100 одсто на домаћем капиталу, сировинама, ресурсима и знању. Желим да захвалим Привредној комори Србије на овој иницијативи јер верујем да ће ‘Чуваркућа’ заживети као ознака и опстати у наредним годинама“, изјавио је Драган Шашић, генерални директор „Млекаре Шабац“. „Иницијатива ‘Стварано у Србији’ усклађена је са напорима и мисијом компаније ‘Нектар’ да створена додатна вредност остане у Србији. Управо зато смо се и први пријавили и поносни смо што смо међу првима и добили овај жиг за 15 производа“, изјавио је Михаило Јанковић, директор компаније„Нектар“. Пројекат „Стварано у Србији“, као стратешки пројекат подршке домаћим производима и произвођачима, стартовао је половином јуна, а сви привредници који производе у Србији и имају квалитетне производе домаћег порекла могу аплицирати за добијање жига. Право коришћења „Чуваркуће“ добија се на три године, са могућношћу ресертификације. |