Савет за доделу колективног жига „Чуваркућа“ на првој овогодишњој седници доделио је право на овај знак који потврђује квалитет, строге еколошке стандарде и примену циркуларне економије за нових 15 домаћих производа у области пољопривреде и прехрамбене индустрије. Право на жиг добили су производи компанија „Мивака“, „Мини Пани“ и „Млекаре Михајловић“. |
„Посебно треба истаћи да се наше чуваркуће, осим по квалитету и домаћем пореклу, истичу по друштвено-одговорном пословању, примени еколошких стандарда и принципима циркуларне економије која обухвата обновљиви, енергетски ефикасан економски циклус уз уштеду ресурса и смањење емисија отпада”, истиче Ненад Будимовић, секретар Удружења за сточарство и прераду сточарских производа. |
Међу будућим „Чуваркућама“ су производи фирме „Мивака“ препознате у сектору аграра по производњи квалитетних органских препарата у потпуности заснованој на циркуларној економији, иновативној технологији, амбалажи, начину и резултатима примене својих производа. „Мивакина специфичност се огледа у енергетској ефикасности, смањењу количине амонијака, угљен–диоксида, влаге ваздуха, као и регулацији температуре у производним погонима. Због присуства зеолита у производима микротоксини су сведени на минимум, нема опасности ширења патогених организама, што у великој мери доприноси очувању квалитета земљишта, повећању процента хумуса и заштити околине. По речима Василија Шћепановића, директора компаније „Мивака“ жиг је обавеза и престиж који треба да траје генерацијама. “Добијањем права на жиг, обавезујемо се да се још више боримо на тржишту Србије и региона. Очекујемо да ћемо заједно са ’Чуваркућом’ победити у тој тржишној утакмици”, рекао је Шћепановић и најавио да ће за знак конкурисати и са свим производима који прођу строгу интерну контролу квалитета, као и референтних кућа. Истиче да су пројекат Привредне коморе Србије “Стварано у Србији” и жиг “Чуваркућа” омогућили да овај знак чува нашу економију и Србију. Габор Ковач, директор и власник компаније “Мини Пани” објашњава да су се за пројекат пријавили, јер стварају квалитетне производе који задовољавају критеријуме „ Стварано у Србији“. „Добијање жига је потврда квалитета наших производа и посебно нам је значајна у години када обележавамо 20 година постојања наше компаније и када сумирамо резултате и успехе досадашњег рада. Сматрамо да ће допринети видљивости наших производа на тржишту, бољој продаји и препознатљивости код потрошача“ , каже Ковач. Право на „Чуваркућу“ добила је и паприка у павлаци параћинске Млекаре Михајловић. Ова фирма сваког месеца производи око 20 тона овог домаћег производа који је карактеристичан за наше поднебље и омиљен међу потрошачима. Жиг “ Чуваркућа” је додатна потврда да је наш производ стваран домаћим радом и од наших ресурса и допринеће бољој промоцији посебно у великим трговинским ланцима где желимо да их пласирамо”, каже Зоран Хаџић, комерицијални директор у Млекари Михајловић. Право на жиг добијају домаћи производи који у саставу имају 80 одсто домаћих ресурса и испуњавају прописане критеријуме квалитета, екологије и маркетинга. За 1,5 годину од када је покренут пројекат “Стварано у Србији” жиг има око 900 домаћих производа. |