Србија је на свом до сада највећем представљању на некој светској изложби, наступила под мотоом “Србија ствара идеје – Инспирисани прошлошћу, обликујемо будућност”. На архитектонски занимљивом и дигитализованом Павиљону Србије, од чак 2.000 квадрата, Србија је угостила више од милион и двеста хиљада посетилаца, остварено је више од 10.000 пословних контаката, а представљене су бројне иновације због којих је Србија постала тема великог броја светских и домаћих медија. |
Марко Селаковић, директор бизнис програма Србије на Експо 2020 Дубаи и представник ПКС у УАЕ, наводи да је на Експо-у учествовало више од 1200 привредника у 9 тематских седмица, остварено је више од 10.000 пословних контаката са представницима више од 120 земаља света, успостављен је Бизнис хаб Србије, први те врсте у свету, потписано више од 40 уговора и предуговора, а више од 20 компанија припрема се да отпочне посао у УАЕ и на Блиском истоку. „Успоставили смо успешну сарадњу са више од 120 земаља са свих континената и успели смо да представимо наше компаније и наш инвестициони потенцијал. Покренута су и нова партнерства са земљама попут Мексика, Малезије, Аргентине, као и са Саудијском Арабијом”, наводи Селаковић. “Учешће на Експоу омогућило нам је, не само да представимо своје потенцијале, развијамо пословне мреже и подижемо имиџ наше земље, већ и да радимо на даљем учвршћивању партнерства између Србије и УАЕ и веома је значајно што је Србија препозната као инвестициона и туристичка дестинација”, истиче Татјана Матић, генерална комесарка Србије за Експо 2020 Дубаи и министарка трговине, туризма и телекомуникација. Она је најавила и да се држава Србија већ припрема за следећи наступ на Светској изложби која се одржава 2025. године у Осаки у Јапану, али и да је Београд поднео кандидатуру за домаћина специјализованог Експо-а 2027. године. У Дубаију су представљени највећи економски, технолошки, инвестициони, туристички и културни потенцијали Србије, а Србија је освојила свет и светску медијску јавност достигнућима и иновацијама пре свега из сектора креативних индустрија, најмодернијих технологија и врхунске науке, представљајући се први пут на овој манифестацији под брендом националне платформе Србија ствара / Serbia creates. “Оборили смо рекорде досадашњих представљања Србије на светским изложбама и поставили нове стандарде нашег међународног презентовања у свету”, истиче Ана Илић, виша саветница председнице Владе Србије за креативне индустрије и туризам, која предводи тим платформе Србија ствара. Одржано је и пет инвестиционих конференција које су окупиле преко 400 инвеститора из целог света. |