5. јуна руска компанија „РЖД Интернешнл“ је у потпуности завршила пробој тунела Чортановци на деоници Стара Пазова – Нови Сад пруге Београд – Будимпешта. Укупна реализација објекта је достигла 91%.
Поводом тога ПотпредседницаВладе Републике Србије ̶ Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, као и в.д. генералног директора „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. Небојша Шурлан су посетили градилиште компаније.
Тунел представљају две паралелне цеви укупне дужине 2,2 км. Данас су бригаде, које су извеле пробој са северне и јужне стране тунела, завршиле пробој леве цеви тунела. Пробој десне цеви је завршен почетком априла ове године. Већ је изведено више од 1,3 д. км секундарне конструкције објекта, изведене су конструкције за заштиту од клизишта, а такође је и изведен пробој једног од два попречна службена пролаза. Укупно за време изградње је потребно извести ископ тла у количини која је виша од 300 хиљ. кубних метара, уградити више од 170 хиљ. кубних метара бетона уз коришћење скоро 12 хиљ. тона арматуре и челичних конструкција.
„РЖД Интернешнл“ реализује крупан пројекат реконструкције српских железница на веома одговорној деоници пруге Београд – Будимпешта. Управо овде се граде два јединствена објекта – тунел и вијадукт код Чортановаца, који представљају јединствен комплекс капиталних железничких конструкција, које ће обезбедити брзине возова до 200 км/ч.
Компанија такође изводи реконструкцију и изградњу брзе двоколосечне пруге Стара Пазова – Нови Сад. У оквиру пројекта се изводи полагање горњег строја, изводе се радови на изградњи 28 вештачких објеката: галерија, подвожњака, пешачких прелаза, вијадукта и мостова, укључујући и нову станицу Бешка, стајалиште Карловички Виногради, реконструкцију станица Инђија, Сремски Карловци и Петроварадин.
В.д. генералног директора „РЖД Интернешнл“ д.о.о. Сергеј Стољаров: „Захваљујући пажњи и подршци Владе Републике Србије крупни пројекти модернизације мрежа пруге земље постају реалност. Са задовољством учествујемо у процесу тога да Србија постаје важан део европског саобраћајног коридора Х. Сигурни смо да ће нова пруга са брзином до 200 км/ч, одиграти битну улогу за економију земље у достизању принципијелно новог нивоа њеног развоја у будућности“.
Осим тога, изводе се радови у оквиру потписаног у јануару 2019. године уговора између „РЖД Интернешнл“ д.о.о. и „Инфраструктура железнице Србије“ а,д, који обухвата извођење комплексних радова на модернизацији и реконструкцији система за СС и ТТ уз оснивање Јединственог диспечерског центра за управљање саобраћајем возова у Републици Србији. Оснивање таквог центра ће омогућити пругама у земљи да изађу на принципијелно другачији технолошки, „дигитални“ правац управљања, планирања и прогнозирања теретног и путничког превоза. Завршетак тих радова се планира у неколико фаза у периоду 2023-2025. година.